Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 Wakacje w górach "Bezpieczne wakacje" Remont budynku szkoły Akcja ekologiczna "Szkole pomagamy i świat oczyszczamy" Uroczystości upamiętniające Żołnierzy Niezłomnych Gminne eliminacje do Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej Bezpieczne ferie Sukces w powiatowym konkursie plastycznym 70 rocznica śmierci Jana Turowskiego Przedstawienie bożonarodzeniowe Spektakl "Mikołaj jest w Każdym z nas" Wyniki konkursu plastyczno-literackiego I Nocny Maraton Czytelniczy Konkurs muzyczny Pasowanie na Przedszkolaka Lekcja historii w kościele Wystawa "Polska Walcząca" Narodowe Święto Niepodległości Dzień Ucznia Wyprawki szkolne XXIII Diecezjalny Przegląd Piosenki Religijnej XVI Dzień Papieski Dzień Edukacji Narodowej Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania Napisali o nas... Wycieczka uczniów wzorowych II rajd rowerowy szlakiem 18 Dywizji Piechoty Święto Patrona Szkoły Inauguracja roku szkolnego 2016/2017 O szkole Regulamin IX Powiatowej Olimpiady Ekologicznej 2017 XI POWIATOWY FESTIWAL KOLĘD I PASTORAŁEK

AKTUALNOŚCI

Wakacje w górach

8 sierpnia 2017 roku wczesnym rankiem  uczniowie  ze Szkoły Podstawowej w Andrzejewie pod opieką pani Bożeny Kotomskiej i pani Edyty Sitek  wyruszyli na pięciodniową wycieczkę w góry.

O godz. 12 : 00 dotarliśmy do Krakowa , gdzie mieliśmy zarezerwowane wejście do muzeum znajdującego się w podziemiach Rynku Krakowskiego. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o wykopaliskach archeologicznych i życiu dawnych mieszkańców tych ziem. Było to niezwykle przeżycie. Historia przeplata się tu z teraźniejszością, bo obok prawdziwych eksponatów mogliśmy zobaczyć  makiety  oraz inne  multimedialne przekazy . Następnie zwiedziliśmy Rynek, Sukiennice i weszliśmy do Kościoła Mariackiego, gdzie oczarował nas Ołtarz Wita Stwosza.   Z wieży Kościoła Mariackiego mogliśmy posłuchać  hejnału  . Obejrzeliśmy także  Zamek Królewski  oraz Katedrę na  Wawelu . Ostatnim punktem była Smocza Jama.  Po zwiedzeniu Krakowa dalej ruszyliśmy w drogę.  Nasz pensjonatu „ U Zofii ‘’   znajdował się w zacisznym miejscu Gliczarów Dolny. Po kolacji  mieliśmy czas na spacer  po górach i podziwianie pięknych widoków .  Kolejny dzień przywitał nas słonecznie. Ucieszyliśmy się, bo w planach mieliśmy przecież wycieczkę  nad Morskie Oko. Aby zobaczyć to piękne miejsce, musieliśmy  w jedną stronę pokonać ok. 9km.  Po drodze zatrzymaliśmy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza.   Podczas wędrówki było bardzo ciężko, dokuczał nam upał i dlatego przewodnik  robił często  odpoczynek. Po kilku godzinach dotarliśmy wreszcie do Morskiego Oka  leżącego na wysokości 1395 m, zwanego niegdyś Rybim Stawem. To największe i najpiękniejsze jezioro malowniczo położone w Tatrach (34 ha i 50 m głębokości). Przewodnik poprowadził nas wzdłuż jeziora do   Marchwicznego  Żlebu,  , gdzie rozciągał się wspaniały widok na  Morskie Oko ,  Czarny Staw i najwyższy polski szczyt – Rysy.

Następnego dnia wyruszyliśmy w Pieniny. Jechaliśmy obok Jeziora Sromowskiego (tzw. Zbiornik wyrównawczy z drugą elektrownią wodną) i przez Sromowce Wyżne do  Sromowiec – Kątów, skąd rozpoczął się spływ przełomem Dunajca.  Ponad dwie godziny płynęliśmy na tratwach z flisakami  w obrębie Pienińskiego Parku Narodowego aż do Szczawnicy. Piękna pogoda, niezwykłe widoki, żarty i śmiechy towarzyszyły nam cały dzień.

W piątek zaraz po śniadaniu przyjechał do nas  przewodnik, z którym wyruszyliśmy zdobywać Wielki Kopieniec i szczyt Nosal. Maszerując zielonym szlakiem, pozdrawialiśmy innych turystów, słuchaliśmy z zainteresowaniem słów przewodnika, ale przede wszystkim  podziwialiśmy górskie krajobrazy. Było ciężko, ale ze względu na piękne widoki ze szczytów  uznaliśmy, że opłacało się na nie wspiąć.

Sobota to dzień odprężenia po ciężkiej wspinaczce na Nosal i Wielki Kopieniec.  Po śniadaniu pojechaliśmy do Zakopanego. Pan kierowca zawiózł nas pod Wielką Krokiew. Wielkim przeżyciem dla wszystkich był wjazd kolejką krzesełkową na skocznię i z Polany Szymaszkowej na Gubałówkę. Na Gubałówce nie mogliśmy podziwiać wysokogórskich krajobrazów, ponieważ szczyty tonęły już w deszczowych chmurach . Na Krzeptówkach zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej.  Pod koniec wycieczki wszyscy udaliśmy się na słynne Krupówki, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich.

Po obiedzie przyszła pora na wyjazd do Andrzejewa. Tatry żegnały nas deszczem.

Ta wycieczka była niesamowita. Wspomnienia na długo pozostaną w naszej pamięci.